Pages

Tuesday, January 1, 2013


KITA TAKKAN TIPU KAMU

Ak mcm x percaya dgn apa yg da jadi skrg. Dulu memang ak x sangka yg demok akan kembali kat ak. Sume ni mcm mimpi jek. Tapi bila ak cuba lempang muka ak, ada ag rasa sakitnya. Ini bermakna ak x mimpi. Wlupn ini bukan mimpi, ak tau yg dia btol’2 sukakan ak. Tp, ak kena cpat. Ak kena buat something yg bole kekalkan suka dia ue kat ak. Ak kena buat sesuatu tok kekalkan syg dia kat ak.

Tapi apa yg ak nk buat?????

Kasi dia brg yg dia suka?? Mmg dia xkn terima sbb dia xnk susahkan ak.

Bagi Bear?? Alamat rumah dia pun ak xde.

Call dia?? Nanti bunyi Cengkerik.

Bagi tau mak dia?? Mampus ak kena marah ag.

Pergi rumah dia?? Dalam perancangan.

Tapi ak nk bagi lbey dari sume ue. Sesuatu yg akan kekalkan syg dia kat ak. Ak nk dia jadi I. Y. A. S. B. disampingku. Ini yg ak rancang.

Umur 18—

Ak dptkan result SPM. Cari peluang tok smbung blaja. Dptkan Degree dlm bidang perakaunan.

Umur 24—

Cari kerja kat sector kerajaan. Basic Salary ak kira’2 2500 sebulan. Kumpul 1000 sebulan.
Umur 26—

Wang tabungan ada 24000. Cukup untuk ak dptkan dia. Perbelanjaan tok pergi dan balik dari rumah dia.

Ak ada something nk kasitau kt kau demok. Masa kita xde pape dulu, ak mimpi yg kau sama tmpat kerja ngan ak. Ak mimpi kau nk tegur ak tapi kau malu. Masa ue kan ak geram sgt ngan kau. Ak nk jek lempang kau masa ak mimpi ue. Masa ak mimpi ni, ak geram ngan kau sebab kau kecewakan ak. Tapi, ak xnk sume ue jadi skrg sebab ak nk kau ………..

Kenapa??? Kenapa ak selalu mcm ni??

Ak takut nk merancang. Ak takut nk merancang sebab sume yg ak rancang sebelum ni memang xkn jadi. T ^ T

Tapi ak da merancang ni sume. Adakah??? Tidak!!! Ak nk sume ni jadi. Tolong la!! Kali ni jer. Jadikan la perancangan ak kali ni satu perancangan yg berjaya. Sebelum ni Ak xpernah Berjaya tok merancang dengan betul.

Bagi la peluang tok ak buktikan pada kau yg ak terlalu sygkan kau. M’kin sebelum ni ak da salah langkah tok menyayangi kau. Tapi ak nk berikan lagi syg tu pada kau. Tolong la!!! Ak harap kau turut memberikan syg kau pada ak. Ak x nk hilang kau ag. Ak xnk berikan syg ni pada yg lain. Ak xnk berharap pada yg palsu ag.

Xpe la. Kau still belajar ag. Ak akan tggu kau. Kau jgn tipu ak ea. Ak percayakan kau sgt’2. Seandainya kau berkata yg kau x mahu ak lagi. Ak percaya at kau. Kalau kau x mahu ak ag, kau Cuma beritahu je. Ak terima ketentuan tu. Kalau kau mahukan ak menjadi pembimbing kau, jgn beritahu ak. Ak takut ak belum bersedia lagi tok jadi begitu. Tapi ak Cuma nk bagi tahu yg dlm aty ak, ak nk sgt jadi pembimbing kau.

Bye.

P:S Kalau hingus kau kuwa, jgn sedut balik. Ak nk lapkan pakai kain ak. Kau hembuskan pastu ak lapkan. Kalau hingus ak kuwa, ikut suka kau la nk lap ke x. Ak bole lap sendiri.

Maksud ayat:
Kalau kau ada wat salah, jgn sorokkan. Biar ak perbaiki kesalahan kau ue bersama. Kau bagitahu, naty kita bole selesaikan. Jika ak wat salah, terserah la pada kau nk betulkan atau x. Ak akan cuba perbaikinya sendiri.



No comments: