Pages

Saturday, January 19, 2013


The Truth About Lulu
“Kenapa Bear tuh ada kat Teemo?? Bukan kita dah buang kat sungai ker Bear tuh?? Dia da tau semuanya ker?? Kalau mcm tuh habis la kita. Kita kena jauhkan diri dari Teemo. Kalau x naty dia tahu apa yg kita buat kat dia.”

Teemo terus menjelmakan diri sewaktu Lulu dan Pixie berbual. Teemo menitiskan air matanya setelah mendengar perbualan Lulu dan Pixie. Teemo x sangka yg Lulu nk tgglkan Teemo. Teemo betul’2 x sangka yg Lulu selama ni Teemo anggap lebih dari kawan nk tgglkn Teemo. Teemo merenung wajah Lulu dengan wajah yg kecewa dan air matanya telahpun membasahi pipi Teemo yg berbulu itu. Jelas kelihatan basah bulunya sewaktu air matanya yg ikhlas ingin bersama Lulu mengalir. Seraya Teemo berkata

“Teemo tahu Teemo ni x sempurna. Kalau Lulu xnk Teemo dekat dengan Lulu, Lulu cakap je. Teemo tahu Teemo ni x macam apa yg Lulu nk. Tapi Teemo bersyukur kerana Teemo ada kawan yg selalu setia ingin bersama Teemo (sambil tangan memeluk mushroom). Teemo x kisah kalau Lulu xnk Teemo lagi. Tapi Teemo nk Lulu tahu yg kawan sedih hnye satu dalam dunia. Dan Teemo da tahu dah siapa kawan sedih Teemo. Betul x mushroom.”

Lulu berasa sedih atas apa yg diucapkan oleh Teemo. Lulu memberitahu Teemo yg dia x sengaja. Dia berkata yg dia x mahu Teemo susah bila selalu bersama dengannya. Selepas apa yg dikatakan oleh Lulu, Teemo terus membawa dirinya bersama Mushroom tanpa menoleh Lulu lagi. Dia berasa berat untuk dia tamatkan semua ini, tapi dia terpaksa kerana dia x mahu ditipu lagi.

Selepas beberapa hari kemudian, Teemo berjalan lagi di sebuah hutan. Tetapi hutan tersebut kelihatan agak kusam dan pokoknya agak tua. Kebanyakkan haiwan disitu kelihatan seperti tidak bermaya. Kelihatan seperti menahan kelaparan. Sedang dia mengembara di hutan tersebut, dia terjumpa dengan seekor tupai yg bulat matanya. Tupai tersebut kelihatan ketakutan. Dia seperti bersembunyi dari sesuatu. Apabila tupai tersebut memandang Teemo, dia seperti berbisik sesuatu kepada Teemo. Tangannya melambai-lambai seperti memanggil Teemo supaya dekat dengan dirinya. Apabila Teemo mendekatkan dirnya kepada tupai tersebut, Tupai tersebut pun berkata.

“Cepat menyorok!! Sebelum dia datang. Cari tempat persembunyian cepat!! Kalau dia datang, habis kita semua terkena sumpahan!! Pergi!! Pergi menyorok!!”

Teemo kebingungan atas apa yg dikatakan oleh tupai tersebut. Selepas apa yg dikatakan oleh tupai tersebut, Teemo terus beredar dari tempat persembunyian tupai tersebut. Tiba’2 Teemo terdengar pekikan suara yg agak kuat yg datang dari rumah Aunt Akali. Kepala Teemo terasa sakit apabila melihat rumah Aunt Akali. Rasanya seperti dihentak dengan kayu pokok balak. Apabila Teemo berasa sakit di kepalanya, dia terus pengsan dan tidak sedarkan diri. Perkara yg terakhir yg dapat Teemo ingat ialah dia terdengar pekikan suara orang yg datangnya dari rumah Aunt Akali.

Setelah Teemo sedar dari pengsan, dia melihat Annie sedang membasahkan kain tuala untuk diletakkan di atas kepala Teemo. Sewaktu dia melihat keadaan di dalam rumah Annie, terdapat bnyk gambar seseorang yg berbalut dengan kain putih seperti dalam citer The Mummy. Teemo bertanyakan kepada Annie tentang gambar seseorang yg berbalut dengan kain itu. Annie memberitahu bahawa orang tersebut ialah Amumu. Apabila Teemo mengetahui siapa yg berada d dalam gambar itu, dia tahu yg Annie memang betul’2 sygkan Amumu. Tapi sayang, Amumu sudah tiada.

Annie meletakkan kain yg dibasahkan tadi ke atas kepala Teemo.

Teemo berkata
“Terima kasih ye sebab jaga saya masa saya pengsan. Tapi, mcm mana awak bole jumpa saya?? Awak jumpa saya kat mana ye?? Lagi satu, bear awak tu awak dapat dari Amumu ker atau awak jumpa?? Kenapa Amumu tuh berbalut dengan kain?? Awak pernah tahu x wajah Amumu tu macam mana??

Annie
“sama’2. saya jumpa awak terbaring kat atas tanah dekat dengan rumah Aunt Akali. Apa awak buat kat situ?? Kat situ tempat bahaya tau x. eh!! Kenapa awak Tanya pasal bear ni?? Awak tahu pape ker pasal bear ni?? Saya x pernah tahu pun wajah Amumu. Waktu saya jumpa dengan dia, dia memang dah berbalut da pun.”

Teemo
“saya ada dengar dari kawan saya yg dia da buangkan bear ni kat dalam sungai. Awak jumpa bear ni kat mana??”

Annie
“Siapa kawan awak tuh??”

Teemo
“LULU!!”

Teemo
“ADUHHHHH!!! Apesal awak pukul saya pakai kain tuala tuh??? Apa salah saya??”

Annie
“Memang la salah!! Kalau awak nk tahu, dia la yg buatkan hutan kat tempat awak pengsan ue jadi kusam. Dia yg buatkan semua haiwan kat situ jadi kelaparan. Dia jadikan makhluk kat kawasan tuh seperti alat mainan dia. Ramai yg takut dengan dia. Satu hari, Amumu nk beri saya bear. Lulu rampas bear tuh dan buangkannya dalam sungai yg berarus ke laut.”

Teemo
“iye ker?? Mcm x betul jek citer awak ni. X kan la orang pempuan yg comel camtu bole buat semuanya.”

Annie
“terserahlah!! Nak percaya atau x.”

Selepas apa yg dikatakan oleh Annie tadi, baru Teemo tahu tentang siapa Lulu yg sebenarnya. Selama ini dia memang x tahu siapa Lulu tu. Annie ingin tahu bagaimana Teemo dan Lulu boleh berjumpa. Teemo menceritakan semuanya dari awal hingga akhir. Dia menceritakan peristiwa di mana mereka berjumpa dan bagaimana perasaan Teemo terhadap Lulu. Teemo tidak memberitahu Annie tentang perpisahannya bersama Lulu. Teemo xnk berkongsi masalah dengan sesiapapun. Dia mahu selesaikan sendiri.

Setelah Teemo pulih dari sakitnya itu, dia berterima kasih kepada Annie kerana sudi menjaganya sewaktu dia sakit. Teemo kemudian beredar dari rumah Annie. Teemo pulang ke rumahnya sendiri bersama teman baiknya iaitu Mushroom. Sewaktu Teemo dalam perjalanan pulang, dia tersenyum kerana berfikir tentang Annie yg menyayangi Amumu yg berbalut tu. Mcm pelik jek bila berbalut-balut mcm tuh. Hahahaha~ XD

Annie pergi ke rumah Aunt Akali selepas apa yg dikatakan oleh Teemo tentang suara pekikan yg datang dari rumah Aunt Akali. Apabila tiba di rumah Aunt Akali, kelihatan seperti tiada apa yg berlaku. Apabila Annie menyoal tentang keadaan Aunt Akali, Aunt Akali menerangkan yg Lulu ada datang ke rumahnya. Aunt Akali memberitahu yg Lulu ada menukarkan pesakitnya menjadi haiwan. Setelah apa yg didengar oleh Annie, Annie persoalkan tentang apa yg terjadi pada Amumu sewaktu dirawat di sini. Aunt Akali memberitahu bahawa Amumu telah di sumpah oleh Lulu menjadi musang. Aunt Akali sengaja memberitahu Annie bahawa Amumu telah meninggal dunia kerana Lulu yg merancangnya. Annie terkejut dan menangis gembira kerana Annie menganggap Amumu masih hidup. Annie menjadi tak keruan kerana ingin mencari Amumu. Tapi Annie x tahu bagaimana rupa Amumu sekarang.

Musang yg Annie kenal hanya seorang sahaja. Teemo!! Adakah Teemo tuh Amumu. Tapi Teemo amat menyayangi Lulu. Dalam hati Annie menganggap Teemo adalah Amumu. Tapi Annie x yakin kerana dia x dapat nk buktikan bahawa Teemo tu Amumu. Di dalam hati Annie hanya cintakan Amumu sahaja. Di mana Amumu?? Di mana Lulu?? Siapa di hati Annie sekarang?? Siapa di hati Teemo sekarang??

To be continued……


No comments: