Pages

Saturday, February 23, 2013

urmmm




Lepas apa yg jadi malam ue,, ak betul’2 menyesal dengan apa yg ak cakap.. ak tau ak mmg bersalah betul malam ue. Dia Cuma cakap tu je. Kenapalah ak cakap mcm tuh kat dia. Ak tau dia Cuma nk bergurau dengan ak. T~T ak betul’2 minx maaf kat kau. Kau tau apa yg ak takut?? Ak takut naty kau rasa ak ni x tau nk jaga aty kau. Pastu kau layan ak cam kawan jek. Ak takut rasa syg kau berkurang. Ak takut kau xnk cter pape ngan ak.

Tsk tsk tsk~ Ak ada baca kat gambar ue. Ayat dia membuatkan ak tersentuh..

“Haram bagi kamu untuk jadikan seseorang itu kekasih kamu tanpa niat untuk menikahinya”

“Hati wanita itu amat lembut. Jangan ambilnya jika x mampu nk menjaganya, jangan sentuh jika mahu melukakannya.”

Maafkan ak kalau ak dah remukkan hati kau malam ue. Maafkan ak kalau rasa bersalah ak ni terOVER abis. Ak tetap akan rasa bersalah walaupun kau da maafkan da salah ak ue. Maafkan ak sebab dah buat gunung berapi meletus. Da berapa kali ak peluk demok.. Ak berharap sangat kau dapat kembali mcm dua minggu yg lepas.

Ibu!! Jgn tgglkan saya!! Saya nk bersama ibu. Saya nk main masak’2 dengan ibu. Saya nk bergurau dengan ibu. Saya nk ibu selalu ucap selamat malam kat saya. Saya nk ibu selalu dengar masalah saya. Saya nk dengar masalah ibu. Saya nk ucap selamat malam ary’2 kat ibu. Saya nk ibu cepat sihat. Saya nk lari sama’2 dengan ibu. Saya nk jumpa ibu. Saya nk ibu baca buku cerita sebelum saya tidur. Saya nk ibu cakap ayah. Saya nk jadi ayah. Saya nk jadi ayah yg selalu nyanyikan ibu lagu sebelum ibu tidur. Ayah nk lihat ibu tersenyum gembira sebelum ayah tutup mata. Ayah nk ibu seronok dengan ayah. Ayah nk ibu jadi org yg Berjaya. Ayah nk bila ayah tutup mata, ibu dah bahagia dengan hidup ibu. Hidup ibu mcm idup ayah. Kalau hidup ibu dah bahagia,, ayah pun tumpang gembira jugak.

Ingat ye ibu,, bila ibu da dapat bahagia yg ibu impikan, ayah akan tersenyum dan andai ayah x dapat nk bersama dengan ibu waktu ibu bahagia,, ibu buang semua benda yg boleh buat ibu ingat kat ayah ye. Semuanya sekali ibu buang. Jgn simpan 1 pun.

Tapi,, ayah akan pastikan semua xkn jadi. Ingat ayat kat  atas ue. “Haram bagi kamu untuk jadikan seseorang itu kekasih tanpa niat untuk menikahinya.” Jadi rasa’2 ayah jadikan ibu kekasih ayah untuk apa?? Okay,, ayah dah lebih.. By The Way,, Get Well Soon -_^


Tuesday, February 19, 2013

Saya Terus Terang


Sebenarnyakan demok,, Saya da rindukan kamu laa demok.. saya kat sini x tahu nk ckp ape ag. Saya da terlalu rindukan kamu demok!! Percayalah demok,, saya x tau nk wat apa ag. Jantung saya selalu degup laju bila teringatkan kamu. Saya da cuba tok sibukkan diri saya, tapi tetap rindukan awak jugak. Saya amat rindukan awak demok!! =”( saya x tau nk buat apa sekarang ni. Semakin hari, otak saya makin bercelaru. Saya selalu pkerkan cara nk pegi tempat kamu. Kadang’2 saya over imagine.. saya imagine yg saya ada kuasa teleport la,, saya jadi mcm jumper,, serius saya nk cakap yg hati saya pada awak da x mcm dulu. Rasa syg ue da memenuhi hati ni. Sy x tau kenapa
ianya boleh berlaku. M’kin semua ni ada hikmahnya. Selepas saya fikir’2, saya terbayangkan masa silam. Dengan semua tindakan saya,, kita gaduh. Adakah kali ni, atas apa tindakan yg akan saya lakukan lepas ni akan mengulang perkara dulu?? Taknak!! Saya xnk jadi mcm dulu!! Walau apa pun, saya xnk kembali ke masa silam saya. Kamu ingat lagi dengan kata’2 saya dulu?? Dulu saya ada cakap yg awak perlu focus belajar!! Kamu kena jarang mesej saya.. tapi kini?? Kita selalu mesej dan sepanjang kita mesej, sedikit pun saya x pernah rasa bosan. Saya rindukan kamu demok!! Saya selalu egt kat kamu demok!! Saya selalu nk kamu bercakap dengan saya. Saya selalu paksa kamu tok cakap dengan saya. Tapi,, kamu tetap degil dan tak mahu cakap dengan saya masa kita call. Saya nk dengar suara kamu!! Naty kalau saya da pergi PLKN,, saya takut saya x dapat nk egt kat kamu lagi sebab saya x dapat nk jadikan sesuatu peristiwa yg mengingatkan saya pada kamu secara mendalam!! Tolonglah,, bagi saya peluang tok dengar suara kamu demok.. T~T saya nk bercakap dengan kamu demok. Saya nk kita citer sama’2 apa yg jadi dekat tempat kita. Tapi,, saya tau tuh sumer xkn jadi. Kamu nk simpan suara kamu. Kamu x suka cakap dengan saya ker?? T~T saya jek yg selalu bercerita dengan kamu. Kamu suka, tapi saya?? Saya suka hanya bila kamu ketawa jek sewaktu saya bercerita. Kamu ni!! Jgn la buat saya camni. Saya,, saya,, saya,, nk dengar suara kamu wahai demok yg selalu wat saya rindu kat dia!!!! K, xpe’2. siap lah kamu naty. Jgn smpi naty mak awak terkejut yee!! Kamu tunggu la ye. Bila da penuh naty, memang siap lah kamu naty…..

Xpe lah. Saya ni apa yg ada?? Saya kena tengok kat cermin dulu sebelum cakap semua ni. Saya ni cuma manok. Hanya tau kais’2 tanah jek. Dia ue mcm puteri. Kalau dalam citer fairy tale, manok ni Cuma jd extra je kat dalam fairy tale. Puteri pulak jadi watak utama. Jadi x hairan la kan.
=’”’(
#I ned you to share my stories!! Can you Be The One That Can Hear My Stories?? Can You Shares Your Stories??

Sunday, February 10, 2013

Demok Busuk!!


Hari ni nk tunjuk satu benda.. benda yg selalu jadi bahan tok egt kat dia.. x tahu la law benda ni x spatutnya ditunjukkan.. law nk tau,, nama benda ni demok!! Bila baunya da busuk,, barula namanya ditukar demok busuk!! Hahahaha~ XD

Kenapa nama dia demok?? Sebab ni tok si demok kat sana.. dia jek yg xnk amik… m’kin dia x ready ag nk terimanya.. bila egt balik kt perkara dulu’2, teruk jugak eak ak rindu kat dia… dinding kat umah ak conteng,, kat buku pon ak conteng,, kat bilik ak penuh gambar boboiboy,, gambar keris petir!! Kat laci plak penuh nama dia.. ag1, masa dulu memang ak x pandai nk lukis’2… tapi skrg terus tahu lukis… Memang giler’2 ak rindukan dia..

Tapi sekarang,, hehehehe~ rindu ak terubat jugak… memang takdir menemukan ak dengan dia semula.. Nk tau satu perkara?? Dulu dia kurus,, ak pulak berisi… sekarang ni dia da demokkkkk!!!! Ak pulak da macam tengkorak kat lab sekolah… hahahahaha~ XD

Wlupn dia demok mcm mana pun,, mun kmk mdh syg,, kmk syg juak!!!!! Ak x ambil luaran tok ak curahkan kasih syg,, Ak ambil tentang aty dia… terus terang ak ckp yg ak ni x pandai nk senyum… Jd, sorry la nk ckp kalau muka ak ni serius jek 24 jam..

Muka dia kalau ak tenung lama’2, mcm yaya dlm Boboiboy pun ada.. bila ak tengok sekilas pandang,, mcm neelofa pn ada… x kisah la muka dia mcm mana… k, nk tunjuk gambar demok ue… egt!! Janji yg pernah dibuat kalau dimungkiri,, usah berjanji lagi lepas ue…