Pages

Saturday, January 19, 2013


The Truth About Lulu
“Kenapa Bear tuh ada kat Teemo?? Bukan kita dah buang kat sungai ker Bear tuh?? Dia da tau semuanya ker?? Kalau mcm tuh habis la kita. Kita kena jauhkan diri dari Teemo. Kalau x naty dia tahu apa yg kita buat kat dia.”

Teemo terus menjelmakan diri sewaktu Lulu dan Pixie berbual. Teemo menitiskan air matanya setelah mendengar perbualan Lulu dan Pixie. Teemo x sangka yg Lulu nk tgglkan Teemo. Teemo betul’2 x sangka yg Lulu selama ni Teemo anggap lebih dari kawan nk tgglkn Teemo. Teemo merenung wajah Lulu dengan wajah yg kecewa dan air matanya telahpun membasahi pipi Teemo yg berbulu itu. Jelas kelihatan basah bulunya sewaktu air matanya yg ikhlas ingin bersama Lulu mengalir. Seraya Teemo berkata

“Teemo tahu Teemo ni x sempurna. Kalau Lulu xnk Teemo dekat dengan Lulu, Lulu cakap je. Teemo tahu Teemo ni x macam apa yg Lulu nk. Tapi Teemo bersyukur kerana Teemo ada kawan yg selalu setia ingin bersama Teemo (sambil tangan memeluk mushroom). Teemo x kisah kalau Lulu xnk Teemo lagi. Tapi Teemo nk Lulu tahu yg kawan sedih hnye satu dalam dunia. Dan Teemo da tahu dah siapa kawan sedih Teemo. Betul x mushroom.”

Lulu berasa sedih atas apa yg diucapkan oleh Teemo. Lulu memberitahu Teemo yg dia x sengaja. Dia berkata yg dia x mahu Teemo susah bila selalu bersama dengannya. Selepas apa yg dikatakan oleh Lulu, Teemo terus membawa dirinya bersama Mushroom tanpa menoleh Lulu lagi. Dia berasa berat untuk dia tamatkan semua ini, tapi dia terpaksa kerana dia x mahu ditipu lagi.

Selepas beberapa hari kemudian, Teemo berjalan lagi di sebuah hutan. Tetapi hutan tersebut kelihatan agak kusam dan pokoknya agak tua. Kebanyakkan haiwan disitu kelihatan seperti tidak bermaya. Kelihatan seperti menahan kelaparan. Sedang dia mengembara di hutan tersebut, dia terjumpa dengan seekor tupai yg bulat matanya. Tupai tersebut kelihatan ketakutan. Dia seperti bersembunyi dari sesuatu. Apabila tupai tersebut memandang Teemo, dia seperti berbisik sesuatu kepada Teemo. Tangannya melambai-lambai seperti memanggil Teemo supaya dekat dengan dirinya. Apabila Teemo mendekatkan dirnya kepada tupai tersebut, Tupai tersebut pun berkata.

“Cepat menyorok!! Sebelum dia datang. Cari tempat persembunyian cepat!! Kalau dia datang, habis kita semua terkena sumpahan!! Pergi!! Pergi menyorok!!”

Teemo kebingungan atas apa yg dikatakan oleh tupai tersebut. Selepas apa yg dikatakan oleh tupai tersebut, Teemo terus beredar dari tempat persembunyian tupai tersebut. Tiba’2 Teemo terdengar pekikan suara yg agak kuat yg datang dari rumah Aunt Akali. Kepala Teemo terasa sakit apabila melihat rumah Aunt Akali. Rasanya seperti dihentak dengan kayu pokok balak. Apabila Teemo berasa sakit di kepalanya, dia terus pengsan dan tidak sedarkan diri. Perkara yg terakhir yg dapat Teemo ingat ialah dia terdengar pekikan suara orang yg datangnya dari rumah Aunt Akali.

Setelah Teemo sedar dari pengsan, dia melihat Annie sedang membasahkan kain tuala untuk diletakkan di atas kepala Teemo. Sewaktu dia melihat keadaan di dalam rumah Annie, terdapat bnyk gambar seseorang yg berbalut dengan kain putih seperti dalam citer The Mummy. Teemo bertanyakan kepada Annie tentang gambar seseorang yg berbalut dengan kain itu. Annie memberitahu bahawa orang tersebut ialah Amumu. Apabila Teemo mengetahui siapa yg berada d dalam gambar itu, dia tahu yg Annie memang betul’2 sygkan Amumu. Tapi sayang, Amumu sudah tiada.

Annie meletakkan kain yg dibasahkan tadi ke atas kepala Teemo.

Teemo berkata
“Terima kasih ye sebab jaga saya masa saya pengsan. Tapi, mcm mana awak bole jumpa saya?? Awak jumpa saya kat mana ye?? Lagi satu, bear awak tu awak dapat dari Amumu ker atau awak jumpa?? Kenapa Amumu tuh berbalut dengan kain?? Awak pernah tahu x wajah Amumu tu macam mana??

Annie
“sama’2. saya jumpa awak terbaring kat atas tanah dekat dengan rumah Aunt Akali. Apa awak buat kat situ?? Kat situ tempat bahaya tau x. eh!! Kenapa awak Tanya pasal bear ni?? Awak tahu pape ker pasal bear ni?? Saya x pernah tahu pun wajah Amumu. Waktu saya jumpa dengan dia, dia memang dah berbalut da pun.”

Teemo
“saya ada dengar dari kawan saya yg dia da buangkan bear ni kat dalam sungai. Awak jumpa bear ni kat mana??”

Annie
“Siapa kawan awak tuh??”

Teemo
“LULU!!”

Teemo
“ADUHHHHH!!! Apesal awak pukul saya pakai kain tuala tuh??? Apa salah saya??”

Annie
“Memang la salah!! Kalau awak nk tahu, dia la yg buatkan hutan kat tempat awak pengsan ue jadi kusam. Dia yg buatkan semua haiwan kat situ jadi kelaparan. Dia jadikan makhluk kat kawasan tuh seperti alat mainan dia. Ramai yg takut dengan dia. Satu hari, Amumu nk beri saya bear. Lulu rampas bear tuh dan buangkannya dalam sungai yg berarus ke laut.”

Teemo
“iye ker?? Mcm x betul jek citer awak ni. X kan la orang pempuan yg comel camtu bole buat semuanya.”

Annie
“terserahlah!! Nak percaya atau x.”

Selepas apa yg dikatakan oleh Annie tadi, baru Teemo tahu tentang siapa Lulu yg sebenarnya. Selama ini dia memang x tahu siapa Lulu tu. Annie ingin tahu bagaimana Teemo dan Lulu boleh berjumpa. Teemo menceritakan semuanya dari awal hingga akhir. Dia menceritakan peristiwa di mana mereka berjumpa dan bagaimana perasaan Teemo terhadap Lulu. Teemo tidak memberitahu Annie tentang perpisahannya bersama Lulu. Teemo xnk berkongsi masalah dengan sesiapapun. Dia mahu selesaikan sendiri.

Setelah Teemo pulih dari sakitnya itu, dia berterima kasih kepada Annie kerana sudi menjaganya sewaktu dia sakit. Teemo kemudian beredar dari rumah Annie. Teemo pulang ke rumahnya sendiri bersama teman baiknya iaitu Mushroom. Sewaktu Teemo dalam perjalanan pulang, dia tersenyum kerana berfikir tentang Annie yg menyayangi Amumu yg berbalut tu. Mcm pelik jek bila berbalut-balut mcm tuh. Hahahaha~ XD

Annie pergi ke rumah Aunt Akali selepas apa yg dikatakan oleh Teemo tentang suara pekikan yg datang dari rumah Aunt Akali. Apabila tiba di rumah Aunt Akali, kelihatan seperti tiada apa yg berlaku. Apabila Annie menyoal tentang keadaan Aunt Akali, Aunt Akali menerangkan yg Lulu ada datang ke rumahnya. Aunt Akali memberitahu yg Lulu ada menukarkan pesakitnya menjadi haiwan. Setelah apa yg didengar oleh Annie, Annie persoalkan tentang apa yg terjadi pada Amumu sewaktu dirawat di sini. Aunt Akali memberitahu bahawa Amumu telah di sumpah oleh Lulu menjadi musang. Aunt Akali sengaja memberitahu Annie bahawa Amumu telah meninggal dunia kerana Lulu yg merancangnya. Annie terkejut dan menangis gembira kerana Annie menganggap Amumu masih hidup. Annie menjadi tak keruan kerana ingin mencari Amumu. Tapi Annie x tahu bagaimana rupa Amumu sekarang.

Musang yg Annie kenal hanya seorang sahaja. Teemo!! Adakah Teemo tuh Amumu. Tapi Teemo amat menyayangi Lulu. Dalam hati Annie menganggap Teemo adalah Amumu. Tapi Annie x yakin kerana dia x dapat nk buktikan bahawa Teemo tu Amumu. Di dalam hati Annie hanya cintakan Amumu sahaja. Di mana Amumu?? Di mana Lulu?? Siapa di hati Annie sekarang?? Siapa di hati Teemo sekarang??

To be continued……


Saturday, January 12, 2013


Annie With Amumu

Seperti selalunya Teemo selalu menyorok di dalam semak. Teemo tggu Lulu kat sebuah pokok dimana mereka berdua bermain. Tiba’2 satu ary seorang budak kecil bersama bear kecil di tangan nya datang menangis di pohon tersebut. Dia menangis teresak-esak sambil memeluk erat bear di tangannya. Teemo ingin bertanyakan sebab kenapa dia menangis. Tetapi, Teemo terus menyorok di semak kerana ditakuti dia akan mengejutkan perempuan kecil itu. Jadi Teemo terus menyorok di dalam semak sehingga Lulu datang. Gadis kecil itu bernama Annie seperti yg ditunjukkan pada beg yg disandangnya. Tiba’2 Annie berkata sesuatu.

“Kenapa!! Kenapa saya x dapat lupakan dia!! Saya ingin bersama dia. Kenapa saya x dpt bersama dengan dia. Saya ingin bersama dengan dia. Kenapa dia pergi tinggalkan saya. Kenapa!!!! Saya akan buat dia gembira seandainya dia jujur dengan saya. Kenapa dia x mahu berkongsi masalah dengan saya. Walaupun dia xnk buat saya risau, jgn la buat saya berasa kehilangannya. Dia x tahu yg saya betul’2 sygkan dia. Kenapa mesti dia pergi!!! Kenapa dia x mahu saya pergi bersamanya..!!”

Bunyi desiran semak kedengaran seketika. Annie pergi melarikan diri dari pohon itu. Tanpa di sedari, dia telah jatuhkan bear kecilnya di pohon itu. Teemo mengambil bear itu dan menyimpannya di dalam beg bersama mushroom. Kemudian, teemo menyorok semula di dalam semak kerana ingin mengejutkan Lulu. Lulu datang dari desiran semak itu. Teemo dan Lulu bermain bersama seperti biasa. Sewaktu mereka bermain, Lulu terlihat bear yg disimpan oleh Teemo. Lulu berasa terkejut dan ingin berlari dari pohon itu. Mata Lulu terbeliak apabila melihat bear itu. Lulu mencadangkan kepada Teemo untuk bermain Sorok-sorok. Teemo mengikut kehendak Lulu. Sedang Teemo mengira hingga sepuluh, Lulu telah berlari meninggalkan Teemo keseorangan. Setelah habis kiraan, Teemo mencari Lulu di tempat yg selalu Lulu menyorok. Tapi x dapat di jumpai. Setelah penat teemo mencari, teemo menyerah kalah dan menyuruh Lulu keluar. Lulu tidak kelihatan. Teemo berasa risau dan takut kerana ditakuti Lulu dalam bahaya. Setelah puas mencari, Teemo pulang sambil menangis. Dia gagal menjumpai Lulu. Dia takut dia xkan jumpa Lulu lagi.

Keesokan harinya, sewaktu Teemo bersiap untuk keluar mencari Lulu, Teemo ternampak bear yg ditinggalkan oleh Annie. Pada perut bear tersebut, terdapat satu alamat rumah. Teemo pergi ke alamat tersebut dan mendapati Annie tinggal disitu. Teemo berjumpa dengan Annie dan memulangkannya. Teemo bertanya kepada Annie sebab dia menangis di pohon semalam. Pada awalnya Annie enggan dan memarahi Teemo tentang pertanyaannya kerana Annie menganggap ianya hanya mengganggunya sahaja. Tetapi Teemo tetap memaksa Annie untuk menceritakan hal yg sebenarnya.

“sebenarnya, saya amat cintakan Amumu. Saya terlalu sygkan dia. Dia selalu wat saya gembira. Saya seronok dapat bersama dengan dia. Tapi, dia tinggalkan saya. Dia meninggal dunia kerana otaknya x dapat berfungsi dengan baik. Dia telahpun pergi untuk selama-lamanya. Bear ni la hadiah darinya. Saya xkan lupakan dia. Seandainya saya dapat bersama dengan dia lagi, saya akan buat dia bahagia sepanjang umur dia. Dia lah cinta pertama dan terakhir saya.”

Setelah apa yg dikatakan, Teemo berasa sedih dan simpati atas apa yg terjadi. Dia pergi dari rumah Annie dan terus mencari Lulu dan berharap agar Lulu dalam keadaan baik. Sewaktu Teemo ingin pergi dari rumah Annie, dia terbau sesuatu. Teemo seperti teringat sesuatu tentang bau itu. Dia dapat rasakan bahawa dia pernah menghidu bau tersebut. Ya x syak lagi memang bau Lulu. Apabila Teemo pergi ke sebatang sungai di pinggir kampong nya, dia terdengar perbualan orang di sebalik semak tersebut. Suara yg selalu Teemo dengar. Suara Lulu. Teemo lihat Lulu sedang berbual bersama Pixienya. Teemo mendengar perbualan Lulu dan Pixie.

“Kenapa Bear tu ada pada Teemo?? Bukan kita dahh…………

To be Continued……
Chapter 1: The Fairy Tale About Teemo And Annie
Chapter 2: Annie With Amumu
Chapter 3: The Truth About Lulu
Chapter 4: The Happiness Of Teemo

Tuesday, January 1, 2013


The Fairy Tale Between Annie and Teemo

Satu ary, Teemo jln’2 kt dlm sebuah hutan. Teemo jln jek sorg’2 dlm hutan tuh. Dia ada mushroom kat dlm beg dia yg slalu teman Teemo bila ke mana’2. Dalam Teemo jln’2 kat dlm hutan tu, dia ada nmpk sorg pempuan. Namanya LULU. Lulu nmpk comel. Hari’2 Teemo tengok dia dari jauh. Teemo nmpk dia dengan pixie dia asyik main jek kat pokok besar.

Satu ary, Teemo nk kenakan Lulu. Teemo letak mushroom kat pokok yg Lulu selalu main. Lulu nmpk Mushroom Teemo. Lulu pn cuba nk amik sebab warna Mushroom ijau n polkadot ungu pink. Baru jek Lulu nk dekat, Mushroom letupkan diri. Abis Lulu kena bau busuk mushroom. Teemo pn keluar dari tempat dia sembunyi. Teemo ketawakan Lulu. Lulu nanges pastu terus lari dari pokok ue. Teemo rasa bersalah atas perbuatan dia.

Teemo baru nk kejar Lulu dari belakang, tapi pixie dia halang. Teemo x tau camne nk cari Lulu. Teemo tnye Mushroom cmne nk cari Lulu. Mushroom pun x tau nk cari kat mana. Teemo tggu esoknya smpi Lulu datang. Esoknya Lulu datang mcm biasa kat pokok yg Lulu slalu main. Teemo sorok kat semak. Bila Lulu da smpi jek, Teemo terus keluar dari semak. Teemo minx maaf kat Lulu. Lulu pun maafkan Teemo. Dia bgtau Teemo jgn buat camtu ag. Teemo janji xkn wat camtu ag.

Jadi, Lulu pun berbaik-baik dengan Teemo. Mereka main sama’2. ketawa sama’2. Teemo seronok lepas kejadian tuh. Dia dan Mushroom da ada kawan baru. Teemo ad Lulu. Mushroom ad Pixie. Mereka seronok bersama-sama. Bila nk jumpa jek, mesti Teemo sorok kat semak. Dia nk terkejutkan Lulu. Mereka pn berkawan sehingga tiba suatu saat diantara mereka timbul rasa cinta.

To Be Continued……
(Part  Teemo With Lulu)
Next Chapter: Annie With Amumu
Later Chapter: The Truth About Lulu
Last Chapter: The Happiness Of Teemo






KITA TAKKAN TIPU KAMU

Ak mcm x percaya dgn apa yg da jadi skrg. Dulu memang ak x sangka yg demok akan kembali kat ak. Sume ni mcm mimpi jek. Tapi bila ak cuba lempang muka ak, ada ag rasa sakitnya. Ini bermakna ak x mimpi. Wlupn ini bukan mimpi, ak tau yg dia btol’2 sukakan ak. Tp, ak kena cpat. Ak kena buat something yg bole kekalkan suka dia ue kat ak. Ak kena buat sesuatu tok kekalkan syg dia kat ak.

Tapi apa yg ak nk buat?????

Kasi dia brg yg dia suka?? Mmg dia xkn terima sbb dia xnk susahkan ak.

Bagi Bear?? Alamat rumah dia pun ak xde.

Call dia?? Nanti bunyi Cengkerik.

Bagi tau mak dia?? Mampus ak kena marah ag.

Pergi rumah dia?? Dalam perancangan.

Tapi ak nk bagi lbey dari sume ue. Sesuatu yg akan kekalkan syg dia kat ak. Ak nk dia jadi I. Y. A. S. B. disampingku. Ini yg ak rancang.

Umur 18—

Ak dptkan result SPM. Cari peluang tok smbung blaja. Dptkan Degree dlm bidang perakaunan.

Umur 24—

Cari kerja kat sector kerajaan. Basic Salary ak kira’2 2500 sebulan. Kumpul 1000 sebulan.
Umur 26—

Wang tabungan ada 24000. Cukup untuk ak dptkan dia. Perbelanjaan tok pergi dan balik dari rumah dia.

Ak ada something nk kasitau kt kau demok. Masa kita xde pape dulu, ak mimpi yg kau sama tmpat kerja ngan ak. Ak mimpi kau nk tegur ak tapi kau malu. Masa ue kan ak geram sgt ngan kau. Ak nk jek lempang kau masa ak mimpi ue. Masa ak mimpi ni, ak geram ngan kau sebab kau kecewakan ak. Tapi, ak xnk sume ue jadi skrg sebab ak nk kau ………..

Kenapa??? Kenapa ak selalu mcm ni??

Ak takut nk merancang. Ak takut nk merancang sebab sume yg ak rancang sebelum ni memang xkn jadi. T ^ T

Tapi ak da merancang ni sume. Adakah??? Tidak!!! Ak nk sume ni jadi. Tolong la!! Kali ni jer. Jadikan la perancangan ak kali ni satu perancangan yg berjaya. Sebelum ni Ak xpernah Berjaya tok merancang dengan betul.

Bagi la peluang tok ak buktikan pada kau yg ak terlalu sygkan kau. M’kin sebelum ni ak da salah langkah tok menyayangi kau. Tapi ak nk berikan lagi syg tu pada kau. Tolong la!!! Ak harap kau turut memberikan syg kau pada ak. Ak x nk hilang kau ag. Ak xnk berikan syg ni pada yg lain. Ak xnk berharap pada yg palsu ag.

Xpe la. Kau still belajar ag. Ak akan tggu kau. Kau jgn tipu ak ea. Ak percayakan kau sgt’2. Seandainya kau berkata yg kau x mahu ak lagi. Ak percaya at kau. Kalau kau x mahu ak ag, kau Cuma beritahu je. Ak terima ketentuan tu. Kalau kau mahukan ak menjadi pembimbing kau, jgn beritahu ak. Ak takut ak belum bersedia lagi tok jadi begitu. Tapi ak Cuma nk bagi tahu yg dlm aty ak, ak nk sgt jadi pembimbing kau.

Bye.

P:S Kalau hingus kau kuwa, jgn sedut balik. Ak nk lapkan pakai kain ak. Kau hembuskan pastu ak lapkan. Kalau hingus ak kuwa, ikut suka kau la nk lap ke x. Ak bole lap sendiri.

Maksud ayat:
Kalau kau ada wat salah, jgn sorokkan. Biar ak perbaiki kesalahan kau ue bersama. Kau bagitahu, naty kita bole selesaikan. Jika ak wat salah, terserah la pada kau nk betulkan atau x. Ak akan cuba perbaikinya sendiri.